1. תקציר מנהלים
המיזם שלנו עוסק במתן פיתרון לבעיה אקוטית של בני נוער גדולי מימדים אשר מתקשים למצוא ביגוד הולם בים המותגים הקיימים כיום.
מבדיקות שערכנו התופעה הולכת וגדלה משנה לשנה ,בעוד שהפתרונות הקיימים כיום דלים ולא מספקים.
להבנתנו, השוק היום בשל להכנסת מותג למידות גדולות לילדים ונוער ובעקבות כך נבנתה התוכנית העסקית הנוכחית להקמת וביסוס המותג “מהיר ועצבני”.
התוכנית כוללת :
א. עיצוב דגמים ע”י מעצבים שלנו מהשורה הראשונה.
ב. ייצור במתפרות ובמפעלי טקסטיל חיצוניים אנו לא מעוניינים לעסוק בייצור, מבדיקה שערכנו יש די מפעלים שיהיו מעוניינים להעמיד לרשותנו את קווי הייצור שלהם מחד ומאידך אנו מעוניינים להתמחות בשיווק והפצה.
ג. ההפצה תעשה באמצעות 5 חנויות המותג אשר יוקמו ברחבי הארץ לאורך שנתיים וחצי, כפי המתואר להלן :
רבעון מתחילת הפעילות איזור
חנות 1 2 ת”א
חנות 2 4 בת ים
חנות 3 6 חיפה
חנות 4 8 ב”ש
חנות 5 10 רמה”ש
לצורך כך עלינו לגייס השקעה ראשונית של כ- 3.5 מליון ₪ שימשו להקמת חנויות מחד ויספקו מימון לפעילות השוטפת לחברה עד לייצוב תזרים חיובי מהכנסות החברה.
ההשקעה תמומן באופן הבא :
20% בהון עצמי , כ- 690 אלף שקל (משפחה)
80% בהלוואה מבנק ל- 6 שנים בריבית של 2% לשנה.
התוכנית הפיננסית מציגה:
נקודת איזון בה החברה עוברת מהפסד לרווח ברבעון השלשי של השנה השנייה.
ותזרים מזומנים הופך להיות חיוב באמצע השנה השלישית לאחר כיסוי ההשקעה הראשונית.
התוכנית שנבחנה לאורך 6 שנות פעילות החברה מציגה בסוף התקופה רווח מצטבר של כ- 22 מליון ₪, כלומר תשואה של כ- 628% , המבטאת תשואה ממוצעת של כ- 100% שנתית.
החזון שלנו : להפוך את המותג “מהיר ועצבני” למותג המוביל בשוק המידות הגדולות לילדים ובני נוער ולתפוש נתח של כ 60% – 70% מסך פוטנציאל השוק ב- 5 שנים הקרובות. זאת לאור שהשוק כיום פתוח כמעט לגמרי ונותן פתרונות דלים וחלקיים. יותר מכך הרשתות והמותגים הקיימים לא מעוניינים להיות מזוהים עם ” מידות גדולות”.
עם זאת ברור לנו שככל שההצלחה של המותג שלנו תגדל ותוכיח תרומה כלכלית , יכנסו מתחרים לשוק ולזה אנו מתייחסים הן בדיון בפרק 3 “אסטרטגיה ותוכנית שיווק” בסעיף ה’ “גורמי סיכון ואי ודאות” והן במודל ה- SWOT שבנינו.