(24/11/2024) עלו היום לאתר 9 סמינריונים 2 תזות 2 מאמרים

לרכישה גלול למטה לסוף הדוגמית

סמינריון ההשפעה של כללים אינטואיטיביים על פתרון בעיות במדעים ומתמטיקה התמקדות בתלמידים עיוורים

הקדמה

הכללים האינטואיטיביים משפיעים על תגובות תלמידים וגורמים להם לשגות בפתרון בעיות .   עיוורון הנו נכות המתבטאת בחוסר ביכולת ראייה. לעתים עיוורון הוא מום מולד ולעתים נגרם כתוצאה ממחלה או מתאונה. עיוור מוגדר כמי שלא יכול לראות אפילו אור.

כולנו מודעים לקשיים שיש לתלמידים בלימודי המדע והמתמטיקה. שזה גם נכון לאוכלוסיית העיוורים כמו כן, מחקרים לאומיים וכן מספר רב של מקורות ספרות מראים באופן עקבי ובינלאומיים כמו שתלמידים ומבוגרים רבים מתקשים בפתרון בעיות בתחומים אלה שנים רבות חוקרים ברחבי העולם את התפיסות ואת תהליכי החשיבה של תלמידים בתחומים אלה וכתוצאה, הצטבר ידע רב על תפיסת מושגים ועל מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות של תלמידים במדע ובמתמטיקה. החוקרים בחנו את קשיי התלמידים מנקודות מבט שונות. אחת מהן שמה דגש על חשיבותן של סכמות חשיבה קוגניטיביות. התברר כי תפיסות נרכשות לעיתים טרם הלמידה, הן יציבות מאוד וקשות לשינוי גישה נוספת להסבר קשיים בפתרון בעיות מבחינה בין שני סוגים של תהליכי חשיבה הנבדלים אחד מהשני: חשיבה פורמאלית/לוגית וחשיבה אינטואיטיבית החשיבה האינטואיטיבית מבוססת בעיקר על התנסות יום יומית, ואילו החשיבה הפורמאלית/לוגית היא אנליטית ומבוססת על חוקים. תהליכי חשיבה אלה קיימים אצל כולנו בו זמנית וקיימת ביניהם השפעה הדדית אשר עשויה לעיתים להוביל למסקנות סותרות. השפעתה של החשיבה האינטואיטיבית במדע ובמתמטיקה נחקרה בשנים האחרונות על ידי סתוי ותירוש( Stavy & Tirosh, 2000 ) וגם Stavy & Babai, R, 2008)).אשר הציעו את “תיאוריית הכללים האינטואיטיביים”.

עבודה זו תבדוק באיזה מידה תגובות נבדקים עיוורים ורואים העוסקות בשטח ובהיקף שלצורות גיאומטריות מושפעות מהכלל האינטואיטיבי “יותר מ – A , יותר מ – B . ”

השפעת הכלל האינטואיטיבי נבדקה על פי שני קריטריונים אחוז התשובות הנכונות וזמן התגובה . לצורך המחקר , יענו 3 תלמידים עיוורים ו 3- תלמידים רואים על שאלות כך שעליהם להשוות בין שטחים וההיקפים של שתי צורות.

 

 

 

תוכן עניינים

הקדמה 2
פרק א’ – סקירה ספרותית 3
הגדרת העיוורון 3
הסיבות העיקריות לעיוורון 4
סוגים של עיוורים 5
תפיסה של צורות גיאומטריות ומרחבית אצל רואים ועיוורים והבדל בינהם 7
מפה מובלטת –כתב ברייל – ואיך העיוורים משתמשים בה 10
התפתחות קוגניטיבית לפי פיאז’ה 11
פרק ב’ – מתודולוגיה 18
שאלת המחקר: 18
השערות המחקר: 18
אוכלסיית המחקר: 18
משתנים במחקר 19
כלי מחקר: 19
איסוף הנתונים 19
תהליך המחקר: 20
ניתוח הממצאים 21
פרק ג’- ניתוח ממצאים 22
פרק ד’ –דיון 28
סיכום 29
רשימה ביבליוגראפית 31

 

מידע נוסף

מספר עמודים

33

מקורות

23

שנת הגשה

2013

There are no reviews yet.

Be the first to review “סמינריון ההשפעה של כללים אינטואיטיביים על פתרון בעיות במדעים ומתמטיקה התמקדות בתלמידים עיוורים”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקדמה

הכללים האינטואיטיביים משפיעים על תגובות תלמידים וגורמים להם לשגות בפתרון בעיות .   עיוורון הנו נכות המתבטאת בחוסר ביכולת ראייה. לעתים עיוורון הוא מום מולד ולעתים נגרם כתוצאה ממחלה או מתאונה. עיוור מוגדר כמי שלא יכול לראות אפילו אור.

כולנו מודעים לקשיים שיש לתלמידים בלימודי המדע והמתמטיקה. שזה גם נכון לאוכלוסיית העיוורים כמו כן, מחקרים לאומיים וכן מספר רב של מקורות ספרות מראים באופן עקבי ובינלאומיים כמו שתלמידים ומבוגרים רבים מתקשים בפתרון בעיות בתחומים אלה שנים רבות חוקרים ברחבי העולם את התפיסות ואת תהליכי החשיבה של תלמידים בתחומים אלה וכתוצאה, הצטבר ידע רב על תפיסת מושגים ועל מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות של תלמידים במדע ובמתמטיקה. החוקרים בחנו את קשיי התלמידים מנקודות מבט שונות. אחת מהן שמה דגש על חשיבותן של סכמות חשיבה קוגניטיביות. התברר כי תפיסות נרכשות לעיתים טרם הלמידה, הן יציבות מאוד וקשות לשינוי גישה נוספת להסבר קשיים בפתרון בעיות מבחינה בין שני סוגים של תהליכי חשיבה הנבדלים אחד מהשני: חשיבה פורמאלית/לוגית וחשיבה אינטואיטיבית החשיבה האינטואיטיבית מבוססת בעיקר על התנסות יום יומית, ואילו החשיבה הפורמאלית/לוגית היא אנליטית ומבוססת על חוקים. תהליכי חשיבה אלה קיימים אצל כולנו בו זמנית וקיימת ביניהם השפעה הדדית אשר עשויה לעיתים להוביל למסקנות סותרות. השפעתה של החשיבה האינטואיטיבית במדע ובמתמטיקה נחקרה בשנים האחרונות על ידי סתוי ותירוש( Stavy & Tirosh, 2000 ) וגם Stavy & Babai, R, 2008)).אשר הציעו את “תיאוריית הכללים האינטואיטיביים”.

עבודה זו תבדוק באיזה מידה תגובות נבדקים עיוורים ורואים העוסקות בשטח ובהיקף שלצורות גיאומטריות מושפעות מהכלל האינטואיטיבי “יותר מ – A , יותר מ – B . ”

השפעת הכלל האינטואיטיבי נבדקה על פי שני קריטריונים אחוז התשובות הנכונות וזמן התגובה . לצורך המחקר , יענו 3 תלמידים עיוורים ו 3- תלמידים רואים על שאלות כך שעליהם להשוות בין שטחים וההיקפים של שתי צורות.

 

 

 

תוכן עניינים

הקדמה 2
פרק א’ – סקירה ספרותית 3
הגדרת העיוורון 3
הסיבות העיקריות לעיוורון 4
סוגים של עיוורים 5
תפיסה של צורות גיאומטריות ומרחבית אצל רואים ועיוורים והבדל בינהם 7
מפה מובלטת –כתב ברייל – ואיך העיוורים משתמשים בה 10
התפתחות קוגניטיבית לפי פיאז’ה 11
פרק ב’ – מתודולוגיה 18
שאלת המחקר: 18
השערות המחקר: 18
אוכלסיית המחקר: 18
משתנים במחקר 19
כלי מחקר: 19
איסוף הנתונים 19
תהליך המחקר: 20
ניתוח הממצאים 21
פרק ג’- ניתוח ממצאים 22
פרק ד’ –דיון 28
סיכום 29
רשימה ביבליוגראפית 31

 

299.00 

סמינריון ההשפעה של כללים אינטואיטיביים על פתרון בעיות במדעים ומתמטיקה התמקדות בתלמידים עיוורים

מידע נוסף

מספר עמודים

33

מקורות

23

שנת הגשה

2013

סמינריון ההשפעה של כללים אינטואיטיביים על פתרון בעיות במדעים ומתמטיקה התמקדות בתלמידים עיוורים

מידע נוסף

מספר עמודים

33

מקורות

23

שנת הגשה

2013

299.00 

סיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

כנסו עכשיו! הצטרפו לאלפי סטודנטים מרוצים. מצד אחד עבודה מקורית שלכם ללא שום סיכון ומצד שני הקלה משמעותית בנטל.