(26/12/2024) עלו היום לאתר 9 סמינריונים 2 תזות 2 מאמרים

לרכישה גלול למטה לסוף הדוגמית

סמינריון בנושא צורך הישג

 צורך הישג

הגדרת המונח צורך הישג

צורך להישג תואר לראשונה ברשימת  הצרכים של מוריי (1938) והוגדר כדחף להצליח ולהתמודד עם אתגרים שאדם מציב לעצמו. השאיפה להישג מדרבנת את האדם להתקדם ולהגיע להישגים גבוהים בתחום כלשהו, מתוך תחושת סיפוק ואתגריות (שחף וכץ  2008-2009). צורך הישג זה מצוי בקרב כל בני האדם, אך קיימים הבדלים במאמץ לקראת ההישגים ואת זאת ניתן למדוד בעזרת שאלונים ומבחנים השלכתיים (מתוך זיו אבנר, 2001).

 

ההבדל בין אלה המונעים על-ידי צורך הישג גבוה לבין אלה המונעים על-ידי צורך הישג נמוך הוא במידת המאמצים שהם מוכנים להשקיע כדי להגיע להישגים. בעלי צורך הישג גבוה מוכנים להשקיע עמל רב כדי להשיג את המטרות שהציבו לעצמם. המטרה שלהם  היא הרצון להתמודד עם אתגרים ולחוש סיפוק כשהם עומדים בהם.

 

בעלי צורך הישג נמוך, אינם מחפשים אחר אתגרים ואינם משקיעים הרבה כדי להגיע להישגים, זאת משום שאין להם את הדחף הזה או משום שהם מונעים על-ידי החשש מפני כישלון, כלומר מה שמטריד אותם הוא איך לא להיכשל ולא איך להצליח. מחקרים רבים בדקו את הקשר שבין מניע ההישג למשתנים שונים. לא מפתיעה העובדה, שהם מצביעים בדרך-כלל על קשר חיובי בין צורך הישג לבין הצלחה במשימות בבית-ספר (בר- אל, 1996). צורך הישג מורכב משלושה חלקים: הנעה פנימית, הנעה חיצונית והנעה מעורבת. הנעות אלו נסקרו ונותחו על ידי ריאן ודצ’י  (מתוך זיו אבנר, 2001).

 

 

תוכן עניינים

פרק א’- צורך הישג 3
1.1 הגדרת המונח צורך הישג 3
1.2 מהי הנעה? 3
1.3 הנעה פנימית 4
1.4 הנעה חיצונית 4
1.5 הנעה מעורבת 5
1.6גורמים המשפיעים על צורך הישג 5
1.7התפתחות המונח צורך הישג 6
1.8 שלב ראשון- הצלחה וכשלון 7
1.10 שלב שני- הפחד מכישלון 7
1.11שלב שלישי- מטרת שליטה ומטרת ביצוע 8
1.12שלב רביעי- ביצוע התקרבות והימנעות 10
פרק ב’- אינטליגנציה רגשית 11
1.1 הגדרת המושג 11
1.2 הבסיס הנירולוגי של הרגשות 11
1.3 ללמד רגשות- קידום ופיתוח אינטליגנציה רגשית בבית הספר 12
לדבר רגש 13
לימוד וויסות רגשי 14
ניהול רגשות 16
1.4 אינטליגנציה רגשית כשמפרת הישגים לימודיים 16
ביבילוגרפיה 21

 

מידע נוסף

מספר עמודים

17

מקורות

29

שנת הגשה

2013

 צורך הישג

הגדרת המונח צורך הישג

צורך להישג תואר לראשונה ברשימת  הצרכים של מוריי (1938) והוגדר כדחף להצליח ולהתמודד עם אתגרים שאדם מציב לעצמו. השאיפה להישג מדרבנת את האדם להתקדם ולהגיע להישגים גבוהים בתחום כלשהו, מתוך תחושת סיפוק ואתגריות (שחף וכץ  2008-2009). צורך הישג זה מצוי בקרב כל בני האדם, אך קיימים הבדלים במאמץ לקראת ההישגים ואת זאת ניתן למדוד בעזרת שאלונים ומבחנים השלכתיים (מתוך זיו אבנר, 2001).

 

ההבדל בין אלה המונעים על-ידי צורך הישג גבוה לבין אלה המונעים על-ידי צורך הישג נמוך הוא במידת המאמצים שהם מוכנים להשקיע כדי להגיע להישגים. בעלי צורך הישג גבוה מוכנים להשקיע עמל רב כדי להשיג את המטרות שהציבו לעצמם. המטרה שלהם  היא הרצון להתמודד עם אתגרים ולחוש סיפוק כשהם עומדים בהם.

 

בעלי צורך הישג נמוך, אינם מחפשים אחר אתגרים ואינם משקיעים הרבה כדי להגיע להישגים, זאת משום שאין להם את הדחף הזה או משום שהם מונעים על-ידי החשש מפני כישלון, כלומר מה שמטריד אותם הוא איך לא להיכשל ולא איך להצליח. מחקרים רבים בדקו את הקשר שבין מניע ההישג למשתנים שונים. לא מפתיעה העובדה, שהם מצביעים בדרך-כלל על קשר חיובי בין צורך הישג לבין הצלחה במשימות בבית-ספר (בר- אל, 1996). צורך הישג מורכב משלושה חלקים: הנעה פנימית, הנעה חיצונית והנעה מעורבת. הנעות אלו נסקרו ונותחו על ידי ריאן ודצ’י  (מתוך זיו אבנר, 2001).

 

 

תוכן עניינים

פרק א’- צורך הישג 3
1.1 הגדרת המונח צורך הישג 3
1.2 מהי הנעה? 3
1.3 הנעה פנימית 4
1.4 הנעה חיצונית 4
1.5 הנעה מעורבת 5
1.6גורמים המשפיעים על צורך הישג 5
1.7התפתחות המונח צורך הישג 6
1.8 שלב ראשון- הצלחה וכשלון 7
1.10 שלב שני- הפחד מכישלון 7
1.11שלב שלישי- מטרת שליטה ומטרת ביצוע 8
1.12שלב רביעי- ביצוע התקרבות והימנעות 10
פרק ב’- אינטליגנציה רגשית 11
1.1 הגדרת המושג 11
1.2 הבסיס הנירולוגי של הרגשות 11
1.3 ללמד רגשות- קידום ופיתוח אינטליגנציה רגשית בבית הספר 12
לדבר רגש 13
לימוד וויסות רגשי 14
ניהול רגשות 16
1.4 אינטליגנציה רגשית כשמפרת הישגים לימודיים 16
ביבילוגרפיה 21

 

299.00 

סמינריון בנושא צורך הישג

מידע נוסף

מספר עמודים

17

מקורות

29

שנת הגשה

2013

סמינריון בנושא צורך הישג

מידע נוסף

מספר עמודים

17

מקורות

29

שנת הגשה

2013

299.00 

סיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

כנסו עכשיו! הצטרפו לאלפי סטודנטים מרוצים. מצד אחד עבודה מקורית שלכם ללא שום סיכון ומצד שני הקלה משמעותית בנטל.