תקציר מנהלים
מטרתה של העבודה הנכחית הנה הורדת עלויות תפעול בבסניף אור יהודה של חברת בון תור באמצעות צמצום נסיעות
סרק של רכבי החברה.
ניתוח נסיעות סרק הראה כי כיום, קילומטראז’ סרק מהווה יותר מ47%- מקילומטראז’ הכללי של רכבי החברה. נסיעות הרכבים בדרך להתייצבות בתחילת יום העבודה, נסיעות מנקודת שחרור של נסיעה לנקודת ההתייצבות של הנסיעה הבאה ונסיעה מנקודת שחרור של נסיעה למקום לינת הרכב – הנן נסיעות סרק מסוג ,1 2 ו3- בהתאמה
שהוגדרו כסרק מבוקר – גורמות ל83%- מכלל נסיעות הסרק.
נמצא שעלויות הדלק והאחזקה בלבד של קילומטראז’ סרק מבוקר בסניף אור יהודה נאמדות ביותר מ1.15- מיליוני
ש”ח בשנה.
הפוטנציאל העיקרי של צמצום נסיעות הסרק תמון בשיפור תכנון סידור עבודה של נהגי החברה, שמתבצע במצב הקיים באופן נאיבי, על סמך ניסיונם האישי והערכותיהם הסובייקטיביות של המתכננים וללא כל סיוע של כלים
מדעים או ממוחשבים.
העבודה הנוכחית מציעה לעשות תכנון סידור עבודה בשיטה ממוחשבת ולצורך כך בוחנת 2 חלופות – .1 פיתוח מערכת
אופטימיזציה חדשה על בסיס אלגוריתם יעודי שבמסגרת העבודה הותאם במיוחד לחברות הסעות בישראל. או .2
רכישת תכנת מדף.
תקופת החזר ההשקעה בחלופה הראשונה נאמדת על כ4.2- שנים – הערכה שמתבססת על הנחות של שימוש במערכת
אופטימיזציה רק בסניף אור יהודה ושל תרומה לצמצום עלויות דלק ואחזקה הנובעות מנסיעות סרק מבוקר בלבד.
עלות חלופה ב’ נמצאת עדיין בבחינה.
תוכן
רשימת מוצגים 5
תקציר מנהלים 7
.1 תאור הארגון 8
.2 מטרת הפרוייקט 12
.3 סקירת ספרות 12
.4 תאור המצב הקיים 27
.5 בעיות במצב הקיים 37
.6 תאור חלופות 38
6.1.2 אפיון מערכת אופטימיזציה 47
.7 דיון בחלופות והמלצות 110
סיכום 111
נספחים 112
נספח א’ – חישובי עלויות הדלק והאחזקה של נסיעות סרק 112
רב”ס לקילומטראז’ כללי חודשי בסניף ברמת בטחון 90% 112
רב”ס לקילומטראז’ סרק מבוקר חודשי בסניף ברמת בטחון 90% 112
נספח ב’ – חישובי עלויות הדלק והאחזקה של נסיעות סרק 114
מקורות 115