בעבודה זו בוצעה סקירה של דיסלקציה מתוך זווית של דו-לשוניות. העבודה סקרה מקרים שונים אודות דיסלקציה ודו לשוניות מתוך מטרה לבחון כלים אפקטיביים לאבחון דיסלקציה עבור האוכלוסייה הדו-לשונית. כלים אלו צריכים להיות מתוקפים ורגישים לדיסלקציה כמו כן עליהם להיות לא רגישים למאפייני השפות השונות והעלות קריטריון אחיד עבור כלל השפות של המאובחן. על מנת שנמצא כלי המאפשר את כלל הקריטריונים שלעיל סקרנו שלושה מאמרים אשר השתמשו השלושה שיטות שונות לאבחן דיסלקציה בקרב דו-לשוניים. המחקר הראשון הגיע מתוך הגישה הסימפטומטית, המחקר השני השתמש השיטות של הדמיה מוחית והמחקר השלישי ייצר מבחן דינמי חדש אשר לא הצריך שימוש בשפות הנבדק. מצאתי כי המחקר השלישי אכן ענה על שלושת הקריטריונים על מנת שיתאים לאיתור דיסלקציה בקרב דו-לשוניים
תוכן
מבוא 2
המתודולוגיה של חיפוש המקורות 3
רקע 4
דיסלקציה- הגדרות ומאפיינים 4
דו לשוניות- הגדרות ומאפיינים 8
דיסלקציה בקרב ילדים דו-לשוניים 13
שאלת המחקר 14
תיאור החומר המחקרי 15
ניתוח החומר המחקרי 16
דיון ומגבלות ממצאי המחקר 19
סיכום 20
ביבליוגרפיה 21