הקדמה
הספר הזה עוסק בהוראה ובלמידה של אוצר מילים, אולם הוראה ולמידה של אוצר מילים הן רק חלק מתכנית התפתחות השפה. ולכן חשוב שלמידה והוראה של אוצר מילים ימוקמו בהיבט הנכון.
יעדי למידה
למידת אוצר מילים היא תת יעד מתוך קשת של יעדים חשובים בשיעורי שפה. הרשימה המנמונית (אמצעי עזר לזכירת של דברים) היא דרך שימושית לזכור את היעדים שמסומנים בטבלה 0.1.
L = שפה וכוללת אוצר מילים; I = רעיונות שמכסים ידע תוכני וידע תרבותי; S = מיומנויות;
T = טקסט או שיח ומכסה את האופן שבו משפטים מתחברים ויוצרים יחידות שפה גדולות יותר.
למרות שהספר הזה מתמקד בתת היעד – אוצר המילים, אין אנו מתעלמים מהיעדים האחרים, אנו מתייחסים אליהם מנקודת המבט של אוצר המילים.
טבלה 0.1 יעדי למידת השפה
יעדים כלליים | יעדים ספציפיים |
פריטי שפה | הגייה |
אוצר מילים | |
מבנים דקדוקיים | |
רעיונות (תוכן) | ידע תוכני |
ידע תרבותי | |
מיומנויות | דיוק |
רהיטות | |
אסטרטגיות | |
טקסט (שיח) | חוקי שיחה |
סכמה טקסטואלית או רמות של סוגי נושאים |
הקדמה
הספר הזה עוסק בהוראה ובלמידה של אוצר מילים, אולם הוראה ולמידה של אוצר מילים הן רק חלק מתכנית התפתחות השפה. ולכן חשוב שלמידה והוראה של אוצר מילים ימוקמו בהיבט הנכון.
יעדי למידה
למידת אוצר מילים היא תת יעד מתוך קשת של יעדים חשובים בשיעורי שפה. הרשימה המנמונית (אמצעי עזר לזכירת של דברים) היא דרך שימושית לזכור את היעדים שמסומנים בטבלה 0.1.
L = שפה וכוללת אוצר מילים; I = רעיונות שמכסים ידע תוכני וידע תרבותי; S = מיומנויות;
T = טקסט או שיח ומכסה את האופן שבו משפטים מתחברים ויוצרים יחידות שפה גדולות יותר.
למרות שהספר הזה מתמקד בתת היעד – אוצר המילים, אין אנו מתעלמים מהיעדים האחרים, אנו מתייחסים אליהם מנקודת המבט של אוצר המילים.
טבלה 0.1 יעדי למידת השפה
יעדים כלליים | יעדים ספציפיים |
פריטי שפה | הגייה |
אוצר מילים | |
מבנים דקדוקיים | |
רעיונות (תוכן) | ידע תוכני |
ידע תרבותי | |
מיומנויות | דיוק |
רהיטות | |
אסטרטגיות | |
טקסט (שיח) | חוקי שיחה |
סכמה טקסטואלית או רמות של סוגי נושאים |
90.00 ₪
90.00 ₪
מוגן בזכויות יוצרים ©2012-2023 אוצר אקדמי – מבית Right4U כל הזכויות שמורות.