(26/04/2024) עלו היום לאתר 9 סמינריונים 2 תזות 2 מאמרים

מאגר מאמרים אקדמיים לכל אחד

הפעימה הראשונה במשימת הכתיבה של העבודה האקדמית, מגיעה לידי ביטוי, באיתור אחר מאגר מאמרים אקדמיים, לצורך איתור מאמר, דליית מידע ואוריינות המובילה לאסמכתאות עליהן תוכל העבודה הנוכחית להישען.

מאגר מאמרים אקדמיים, כולל בתוכו מאמרים אקדמיים בנושאים מגוונים, מסווגים וממוינים על פי שאילתות, כאשר אופן חיפוש נכון במאגר המידע, מאפשר איתור מהיר של המאמרים הרלוונטיים.

אופן החיפוש היעיל במאגר מאמרים אקדמיים

בעזרת כלים ישימים, ניתן לייעל את החיפוש במאגרי המאמרים האקדמיים ולהימנע משעות של חיפוש חסר תוחלת ללא תוצאות.

השלב הראשון באיתור המידע – יהיה עדיין פנימי, ולא במאגרי נתונים. לשם כך, על הסטודנט לקחת את הנושא עליו בחר לכתוב את העבודה, ולפרק אותו ל: גורמים, מרכיבים, סעיפים קשורים ,היקשים ועוד.

המטרה הסופית של תהליך הפירוק, היא להוביל למושגים שיהוו בסופו של דבר מילות מפתח. מילות המפתח, יהיו אילו שבסופו של דבר בעזרתן יוכל הסטודנט להגיע למאמרים הרלוונטיים.

כדי לדייק את המושגים הנבחרים ולמנוע פיזור של נושאים שאינם קשורים, ניתן להיעזר בכלים מגדירים, כמו: מילון, אינדקס מושגים, לקסיקונים ועוד.

לאחר בחירת המושגים ודיוקם, ניתן לבחור להם גם מילות נרדפות אשר מגדירות אותם היטב, ובכך לאפשר את הרחבת החיפוש הרלוונטי שישיג תוצאות רבות יותר.

 “גוגל סקולר”, מאגר המאמרים האקדמיים המוכר

משנה לשנה הופך גוגל סקולר להיות ידוע יותר ויותר. המאגר מכיל בתוכו מאמרים אקדמיים נבחרים מטובי האוניברסיטאות בעולם ומאפשר איתור מאמרים בכל הנושאים הרלוונטיים.

גוגל סקולר מציע מאמרים בשפות שונות, אך כמובן עיקר המידע במאגר הגוגל סקולר – מופיע בשפה האנגלית, וזהו אחד החסמים שמונע מסטודנטים ישראלים למצוא בגוגל סקולר פתרון טוטאלי עבור העבודה האקדמית שלהם.

בגוגל סקולר קיים מכשול נוסף, והוא – מכשול הנגישות. הממשק בגוגל סקולר הינו מורכב, דבר המקשה על איתור נכון של מאמרים קשורים והופך את עבודת איתור המאמרים למסורבלת וקשה.

מאגר מאמרים אקדמיים בעברית

הפתרון המוביל, היה אמור להיות בדמות מאגרים אקדמיים המורכבים ממאמרים בעברית.

ואכן, מאמרים כאלה קיימים, וניתן למצוא אותם ברשת החיפוש האינטרנטית, מקוטלגים על פי נושאים שונים, אך גם במאגרי המאמרים האקדמיים בעברית, מופיעים כמה קשיים אשר מונעים מהם להיות פרקטיים ויעילים:

  1. חלוקה קטגורית – רוב רובם של מאגרי המידע מחולקים על פי קטגוריה מסוימת, כמו: מאגר מאמרים אקדמיים בנושא חינוך, מאגר מאמרים אקדמיים בנושאי המשפט, מאגר מאמרים אקדמיים בנושאי מדעי הרוח ועוד. מצד אחד הדבר מקל על המיקוד שבאיתור המידע, אך מצד שני הקטלוג מצמצם את ההקשרים ומונע פריצת דרך והשראה ממקורות מידע רלוונטיים נוספים.
  2. שפת המאמרים – מאגרי המאמרים האקדמיים הם אומנם בעברית, אך העברית בה המאמרים נכתבו היא אינה העברית המדוברת, אלא עברית במשלב גבוה, בשפה שאינה מדוברת ובשילוב מילים לועזיות מסובכות, דבר המקשר על איתור מידע ופענוח מהיר של הטקסט הנקרא.

אוצר אקדמי – מאגר מאמרים אקדמיים נבחר!

אוצר אקדמי מגיש לרשות ציבור הסטודנטים, החוקרים ובוגרי האוניברסיטאות – מאגר מאמרים אקדמיים בעברית, אשר מתורגמים מטובי הפקולטות ברחבי העולם.

אוצר אקדמי אינו מסתפק בהנגשת המידע האקדמי בעברית בלבד, ולכן ניתן יהיה למצוא בו, מאמרים בעברית קלה להבנה, המסוכמים על בסיס מאמרים באנגלית מורכבים ומתקילים. כי המטרה הסופית של אוצר האקדמי היא להקל על הנגשת המידע האקדמי, לכל דוברי העברית באשר הם.

פוסטים קשורים

תרגום מאמרים מאנגלית לעברית

3 2 1 ו… גם אתם קופצים למים הקרים של כתיבת עבודת סמינריון, כאשר בשלב הראשוני אתם כמובן נדרשים למאמרים אקדמיים עליהם תוכלו להתבסס עבור כתיבת עבודת הסמינריון שלכם. חשבתם שמדובר במשימה קלה? כנראה שכן.

קרא עוד..

סיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

כנסו עכשיו! הצטרפו לאלפי סטודנטים מרוצים. מצד אחד עבודה מקורית שלכם ללא שום סיכון ומצד שני הקלה משמעותית בנטל.